Til deg som skal søke videregående

Du står overfor et viktig valg. St.Olav videregående skole tilbyr deg et godt læringsmiljø og høy trivselsfaktor. Du vil oppleve et høyt læringstrykk, men også god lærerstøtte. Du vil bli godt ivaretatt i forhold til videre studier. Skolen vår er kjent for å ha et godt og inkluderende elevmiljø.

Se informasjonsvideo der rektor og avdelingsleder presenterer skolen og vårt utdanningstilbud:

Hos oss kan du velge fag innenfor både realfag, språkfag, samfunnsfag og økonomi (SSØ). Vi er en stor skole innenfor studiespesialiserende og du får mange fag du kan velge mellom. Hvis du vil utforske realfag enda mer kan du velge forskerlinjen.

Se video om fagtilbud på Realfag, samt Forskerlinje

Se video om fagtilbud på SSØ

International Baccalaureate (IB) har et internasjonalt og spennende elevmiljø. Undervisningen og eksamen er på engelsk, og etter to år (Vg2 og Vg3) vil du kunne ha et IB Diploma som gir studiekompetanse i Norge og som er anerkjent internasjonalt på universiteter og høgskoler i de aller fleste land.

Se video om IB

Internasjonal klasse er et tilbud på Vg1 for deg som vurderer å gå på IB eller vil bedre engelskkunnskapene. Faglig innhold og eksamensordninger er identisk med Vg1 studiespesialiserende og gir de samme valgmulighetene videre.

Mer informasjon:

Skolens utdanningstilbud