Helsesykepleier

Helsesykepleier Aslaug Sandanger, tlf. 45870544, er tilgjengelig på skolen:

Mandag kl. 08.30-14.00
Tirsdag kl. 08.30-11.00
Torsdag kl. 08.30-14.00
Fredag kl. 08.30-11.00 (12-14 etter avtale)

Drop-in eller etter avtale. Helsesykepleiers kontor på skolen er i 2. etasje i administrasjonsbygget.

Skolehelsetjenesten er et gratis tilbud til alle elever i videregående skole. Du kan ringe eller sende en SMS til helsesykepleier for å avtale time. OBS: Ikke send private opplysninger på sms.

Elever kan snakke med helsesykepleier om for eksempel:
helsespørsmål, hvordan du har det, venner, familie, kjæreste, rus, seksualitet, identitet + mye mer! Vi har TAUSHETSPLIKT.

Helsesykepleier kan henvise til lege og psykolog/psykiatrisk sykepleier på Helsestasjon for ungdom i Stavanger. Helsesykepleier kan ha dialog med fastleger, og samarbeide med skole, PPT eller andre når du vil det/samtykker.

Du får dokumentert fravær ved samtale med helsesykepleier, lege, psykolog/psykiatrisk sykepleier. Fraværet regnes ikke inn i 10% regel.

Helsesykepleier på skolen tilbyr også

• kondomer
  • graviditetstest
  • klamydia/gonorétest
  • resept på p-stav, p-piller, hormonspiral m.m.

OBS! Helsesykepleier deler ikke ut medisiner (eks: paracet, ibux) og kan ikke skrive erklæring ved skolefravær grunnet sykdom. Dersom du har 10% fravær i et/flere fag må du kontakte din fastlege ved sykdom som gjør at du blir borte fra skolen.

Helsestasjon for ungdom

Dette er et gratis tilbud for ungdom fra 16 til 20 år, og alle elever i videregående skole i Stavanger. For mer informasjon, se nettsiden: https://www.stavanger.kommune.no/helse-og-omsorg/helsestasjon-for-ungdom/.

Telefon 900 93 544:
Telefontid mandag, onsdag og torsdag: kl.10.00-15.00.

Besøksadresse:
Arne Rettedals gate 12, 4. etasje.

Drop-in:
Mandag, onsdag og torsdag: 13.00-17.00.

Hva kan vi hjelpe med?

• hvordan få det bedre hjemme, på skolen eller med venner/kjæreste
  • prevensjon, graviditet, abort
  • seksuelt overførbare infeksjoner eller plager i underlivet