Realfagsolympiader Runde 1

Oppdatert 09.12.22. I høst har vi arrangert runde 1 av realfagsolympiader i en rekke fag: Biologi, kjemi, fysikk, geofag, informasjonsteknologi (IT) og matematikk (Abelkonkurransen). Det har vært bra oppmøte og veldig god innsats av elevene våre!

Nå begynner resultatene å komme inn!

Biologi: ingen av elevene våre gikk videre til runde 2, men beste elev hos oss var bare 1 poeng i fra!

Kjemi: Emelia Hult-Tjore og Live Jørgensen Skigelstrand kvalifiserte seg til runde 2 som arrangeres her på skolen torsdag 2.februar 2023.

Fysikk: Live Jørgensen Skigelstrand kvalifiserte seg til runde 2 (på skolen, 31.januar 2023). Don Thai Hoang var 1 poeng i fra å kvalifisere seg til runde 2, og får diplom for flott innsats i fysikk-ol runde 1.

Geofag: Vi har nå fått resultatene fra runde 1 geofag OL. Disse er videre til 2. runde: Ariel Bringeland 2STB, Othilie Fattnes 2STG, Jenny Marie Kolnes Hult 2STC, Sahra Fahran SaidI brahim 2STC, Stina Lillehammer 2STA, Liv Rostøen 2STE og Lorin Anwar 2STG.

Norsk informatikkolympiade: Hele 7 (!) elever fra St.Olav kvalifiserte seg til runde 2 som arrangeres i uke 2, 2023. Disse er Heine Husdal, Mats Larsson, Kirill Shchipanov, Daniel Aasland, Oliver Nakken Skartun, Kevin Kwasi Adom Tabiri og Linus Baltasar Hoem Hegre.

I Abelkonkurransen kvalifiserte 6 elever fra St.Olav seg til runde 2 (19. januar 2023): Alessandro Sainaghi, Samuel Vasshus, Lars Manneråk, Heine Elias Husdal, Oluwadamilola William O Ogunleye og Sveinung Wijnen Kalvig.

Hele 17 elever får diplom for hederlig innsats i 1.runde. Diplomer kommer til Arne Gilje, Johannes Løvås Pundsnes, Magnus John Greig, Kirill Antonovich Shchipanov, Don Thai Hoang, Elouen Ivi Claude Lageat-Fourny, Live Jørgensen Skigelstrand, Adrian Kyed Helle, Emma Enggård Kirial, Frans Mo Foldnes og Sofie Harboe.

Gratulerer til alle – og takk for god deltakelse og flott innsats! Dokker e goe!