Backup av OneDrive og OneNote

Dette gjelder hovedsakelig elever i VG3 og 3IB.

I løpet av sommerferien vil du som avgangselev miste tilgang til alle Office-programmene, og tilgangen til alt som ligger lagret på din OneDrive og OneNote. Det er derfor viktig at du tar en kopi av dette slik at du kan beholde det til videre studier. Her får du en kjapp veiledning på hvordan dette kan gjøres.

OneDrive

1. Bruk en datamaskin, enten Windows PC eller en Mac. Logg deg inn på https://o365.rogfk.no

2. Åpne prikk-menyen øverst til venstre og velg OneDrive

OneDrive menyvalg i o365 - Klikk for stort bilde

3. Velg alle filene dine i OneDrive ved å trykke på den øverste haken. Merk at denne kan være skjult før du holder musepekeren over den.

Hake for merk-alle filer - Klikk for stort bilde

4. Trykk Last Ned. Du laster nå ned en pakke som inneholder alle filene dine. Ta vare på denne, og/eller pakk den ut et trygt sted, som feks privat OneDrive eller iCloud.

Last ned fra OneDrive - Klikk for stort bilde