Bibliotek

Biblioteket er en del av skolens pedagogiske tilbud, og bibliotekarens oppgave er å skreddersy tilbudet etter skolens og elevenes behov.

Vi holder til i eget bygg på skolens område.

Her fins relevant faglitteratur til dine fag. Det du ikke finner, søker vi opp eller kjøper inn til deg. For å komme deg gjennom pensum i mange fag er det smart å være bevisst på hvordan du lærer best. Det er mange studieteknikker å velge mellom, finn ut hvordan du bruker skoletiden din mest effektivt!

Jobb smart – bruk biblioteket!

Vi har lesesal, sofakrok og gode sittegrupper med plass til 110 elever samtidig.

Biblioteket hjelper deg spesielt med å finne gode kilder til dine skriftlige arbeider, og hvordan du går frem når du skal skrive en fagartikkel. Hvert år kurser vi alle 1.klassene i korrekt kildebruk.

Åpningstider: ​

Mandag: kl. 08.00 -17.00
Tirsdag: kl. 08.00 - 16.00
Onsdag: kl. 08.00 - 15.30
Torsdag: kl. 08.00 - 17.00
Fredag: kl. 08.00 - 17.00

Lånetid: 1 uke på film, og 4 uker på bøker.

For å få tilgang til Britannica, bruk ID: SOVGSELEV

Kontaktperson: